Przejdź do treści

Forum

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Telewizja czy serwis VOD?

Od kilkunastu lat bacznie możemy obserwować wzrost popularności programów VOD dostępnych na rynku. Coraz częściej użytkownicy decydują się na wybór owych ofert na rzecz telewizji. Wiadomości zazwyczaj można śledzić na bieżąco w sieci a dzięki popularnym serwisom VOD. Widz dzięki temu ma wolny wybór odnośnie wybieranych przez siebie treści. Tak naprawdę mamy wolną rękę co do niedawna nie było tak łatwe. Byliśmy uzależnieni od tego co oferuje nam telewizja a saloniki prasowe wyposażały nas w gazety zawierające program na kolejny tydzień.
Przyszedł jednak czas gdzie na rynku pojawiły się giganty takie jak Netflix czy HBO. Statystycznie to częściej młodzi ludzie decydują się na wybór abonamentu w tych serwisach ponieważ daje właśnie dowolność i swobodny wybór seriali i filmów. My decydujemy co chcemy oglądać. Oferty tych serwisów również są atrakcyjne najtaniej Netflixa wykupimy już za około 30 złotych miesięcznie. Nie jest to wiele za tak wielkie możliwości.
Jednak czy popularność takich serwisów wróży koniec znanej nam telewizji? Takie spekulacje pojawiały się już przy rosnącej popularności YouTube. To on nam w dużej mierze zaczął dostarczać rozrywkę nie telewizja. Dzieci i młodzież chętniej zaglądały właśnie w świat kilku-kilkunastu minutowych filmików niż do ofert jaką oferowały stacje telewizyjne.
Znaczna część starszych ludzi nadal korzysta ze standardowej telewizji bo są do tego przyzwyczajeni. Chociaż dla wielu z nich internet nie jest miejscem obcym to mają oni swój ulubiony serial nadawany o określonej porze. Program telewizyjny z roku na rok jest coraz bogatszy i oferuje więcej jednak niekoniecznie przyciąga nowych widzów.
Popularne kiedyś stwierdzenie, że telewizja ogłupia słyszane z ust starszych jest teraz paradoksalnie słyszane z od właśnie młodych. Telewizja nie zniknie z dnia na dzień. O ile kiedykolwiek zniknie będą jej zwolennicy i sprzymierzeńcy. Możliwe, że zmieni swoją ofertę chcąc nadążyć za młodym konsumentem.